آخرین منجی
آخرین منجی
نوشته شده در تاريخ جمعه 11 آذر 1390برچسب:, توسط هومن ظریف |

جنگ و کشتار

در منابع دینی ، از جنگ های خونین و کشتارهای بزرگ ، به عنوان نشانه های ظهور یاد شده است. گویا این جنگ ها میان اهل باطل ، بر سر رقابت های مادی و سیاسی روی می دهد که در نهایت ، بدون پیروزی هیچ یک از دو گروه و پس از بر جای گذاشتن انبوهی از کشته ها پایان می یابد. در برخی از روایات سخن از فتنه ها دارد ، تعدادی از روایات از جنگهای پیاپی خبر می دهد وروایاتی درباره کشتار انسان ها به وسیله جنگ و بیماری های ناشی از آن چون طاعون سخن به میان می آورد .

پیامبر اسلام صلی الله و علیه و آله می فرماید :«پس از من چهار فتنه به شما خواهد رسید : در فتنه اول- خون ها مباح شمرده می شود و کشتار زیاد می گردد. در فتنه دوم- خون ها و اموال حلال می شود وقتل و غارت اموال بسیار می گردد. در فتنه سوم- خون ها ومال ها ونوامیس مردم مباح شمرده می شود و علاوه بر قتل و غارت ، ناموس انسان ها نیز در امان نمی ماند. در فتنه چهارم- که فتنه ای است کر و کور وبسیار سخت ، وچون کشتی متلاطم و مضطرب در دریا ، هیچ کس از آن فتنه پناهی نمی یابد؛ فتنه از شام به پرواز در می آید و عراق را فرا می گیرد و دست و پای جزیره - حجاز- به آن آغشته می شود. گرفتاری ها مردم را از پای در می آورد و چنان می شود که کسی توانایی چون و چرا ندارد و از هر سویی که فروکش می کند از سوی دیگر شعله ور می گردد.»

امام رضا علیه السلام فرمود:«پیش از ظهور، کشتارهای پیاپی و بی وقفه رخ خواهد داد.»

امیرالمومنین علیه السلام فرمود:«حضرت مهدی علیه السلام ظهور نمی کند مگر اینکه یک سوم مردم کشته شوند و یک سوم بمیرند و یک سوم باقی بمانند.» محمد بن مسلم می گوید: امام صادق علیه السلام فرمود:« امام زمان ظهور نمی کند ، مگر اینکه دو سوم مردم  جهان از بین بروند. عرض شد: اگر دو سوم مردم کشته شوند،پس چه تعداد خواهند ماند؟ فرمود: آیا راضی نیستید از یک سوم باقی مانده باشید.»

از مجموع روایات استفاده می شود که: 1- پیش از ظهور حضرت،کشتار هایی رخ می دهد و تعداد بسیاری از انسان ها کشته می شوند و افرادی که باقی می مانند کمتر از کشته شدگان هستند. 2- تعدادی از کشته شدگان در جنگ و تعدادی به واسطه ی بیماری های  مسری جان می سپارند. 3- در میان اقلیتی که باقی میمانند، شیعیان و دوستداران امام زمان علیه السلام هستند.

واما پس از ظهور: زراره از امام صادق علیه السلام پرسید: آیا روش و سیاست حضرت قائم علیه السلام همانند روش پیامبر صلی الله و علیه و آله خواهد بود؟ امام فرمود:« هرگز،هرگز؛ ای زراره ! او سیاست پیامبر صلی الله و علیه و آله را در برخورد با دشمنان در پیش نمی گیرید....حضرت قائم علیه السلام ، سیاست کشتار را در پیش می گیرد و طبق دستوری که دارد، رفتار می کند و توبه کسی را نمی پذیرد. امام باقر علیه السلام فرمود:«حضرت مهدی علیه السلام کار(کشتار)را به جایی می رساند که بسیاری از مردم می گویند، ای شخص از آل محمد صلی الله و علیه و آله نیست و اگر از اهل بیت پیامبر بود، رحم می کرد.»

و نیز فرمود:«حضرت قائم کشتار زیادی می کند و به یقین اولین کشتار را در قبیله قریش خواهد داشت.» 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: